Vege ponedeljek

Za uravnoteženo, zdravo in barvito prehrano

Znani vegetarijanci                                                                                                                                 
57Brezmesni ražnjiči (V)Images\recepti\Brezmesni_Raznjici_M.jpgBrezmesni ražnjiči (V) Sestavine: - 200 g tofuja (1 zavitek) - 50 g sojinega mesa - 3 paprike (zelene, rdeče) - 2 rdeči čebuli - zavitek palčk za ražnjiče - čili, kurkuma*, mleta gorčica Priprava: Sojino meso za 10 minut namočimo v vreli začinjeni in osoljeni vodi. Tofu narežemo na kocke. Čebulo in papriko narežemo na večje približno enake dele tako, da jih bomo lahko nabadali na palčke. Sojino meso in kocke tofuja potresemo s čilijem, kurkumo, mleto gorčico, soljo in premešamo. Sestavine mešano nabadamo na palčke. Ražnjiče premažemo z rastlinskim oljem. Najbolje, da ražnjiče spečemo na žaru. Če ga nimamo jih lahko spečemo tudi v malo večji ponvi ali dveh naenkrat. Pečemo na srednjem ognju, pazimo, da se vse prepeče in da se ne zažge. Zraven ražnjičev postrežemo zeleno solato, ajvar, gorčico, majonezo brez jajc in fižolovo solato. *Več od kurkume si lahko preberete med začimbami v arhivu
211Vegetarijanska pica s salamoImages\recepti\PicaVegesnek_M.jpgVegetarijanska pica s salamo Sestavine: - 300 g polbele moke - 200 g pirine moke - 1/2 kocke kvasa (okili 20g) - jž rjavega sladkorja - 2 čž soli - olivno olje - pločevinka pelatov ali sveži paradižniki, po želji (2-3) - sir za pico - zelo majhen strok česna - zavitek tofuja - vložene artičoke, olive, feferoni, .... - Vegesnek salama Priprava: Najprej pripravimo testo za pico. V posebno posodo damo okoli 3 dcl mlačne vode, sladkor, 1 jž moke in zdrobljen kvas. Postavimo na električni kuhalnik, ki ga vklopimo na minimum. Voda se ne sme segreti na več kot 40 stopinj (poskusimo s prstom), drugače uničimo kvas. Dobro premešamo, da se kvas raztopi in počakamo 5-10 min da se kvas speni. Mešamo. Pazimo na temperaturo vode (v vodo pomočimo prst, ne sme biti vroče samo mlačno), po potrebi posodo odstavimo! Zmešamo moki in sol ter dodamo min. 5 jž olivnega olja ter razpenjeni kvas. Mesimo dokler ne dobimo mehkega testa, po potrebi dodamo še mlačno vodo. Testo damo v pečico na 40 stopinj oz. nastavimo program za vzhajanje, za kakšnih 15 min. Vmes pripravimo pelate, sir in zelo majhen strok česna (velikosti 2 grahkov). Česen narežemo na tanke lističe. Testo razporedimo po pekaču, ga namažemo s pelati oz. potresemo s paradižnikom, enakomerno potresemo s česnom in sirom. Na sir zložimo narezani tofu ter Vegesnek salamo (http://www.vegesnek.si). Po siru potresemo še origano ali narezano svežo baziliko, po želji še čili in poper. Rob testa obvezno namažemo z olivnim oljem. Pico po želji in okusu lahko obložimo še z artičokami, olivami, malimi koruzicami, na tanko narezanimi bučkami, ... . Pico pečemo 15 minut na 200 stopinj.
5Namig za zajtrk in večerjo (V*)Images\recepti\SolataZelena_M.jpgNamig za zajtrk in večerjo (V*) Zajtrk : Za zajtrk si pripravimo svež sadni sok. Vzamemo sezonsko sadje (jabolka, kolobar ananasa, pomarančo), narežemo na koščke, da jih mikser lahko prebavi, jušno žlico goji jagod, dodamo še nekaj vode in zmiksamo v gosti sok. Če je sok pregost dodamo še malo vode. Sok takoj popijemo. Na osebo naj ga bo vsaj 3 dcl. Pri uživanju sadja se, če je le mogoče, držimo pravila, da uživamo sadje vedno na prazen želodec oz. vsaj 3 ure po jedi. Na ta način bomo dobili iz sadja največ. Med obroki: Med obroki lahko jemo suho sadje (marelice, slive, datlje, ...), razne oreščke ipd. Če nas hudo napade lahkota zelo pomagajo datlji (sveži ali suhi). Lahko pojemo tudi kakšen jogurt s polnozrnato žemljo*. Večerja: Večerja naj bo čim lažja in vsaj 3 ure pred spanjem, da telo lahko hrano v miru prebavi pred spanjem. Pripravimo si lahko sezonsko solato s feta sirom*, fižolom ali pač samo solato. Za preliv uporabimo katerokoli kvaliteno suho stiskanjo olje. Poleg si na zelo malo olja spečemo nekaj rezin tofuja, ki ga posujemo s čilijem ali samo solimo (ne preveč). Tofu pečemo minuto ali dve, drugače postane trd in gumijast. Če imamo pravi japonski svileni tofu, ga samo zrežemo na kockice in posujemo s sezamom. * feta sir zamenjamo s tofujem in dobimo vegansko jed. Za vegansko jed jogurt izpustimo.
150Cimetov napitek (V)Images\recepti\Cimetov_Napitek_M.jpgCimetov napitek (V) Sestavine: - okoli 4 litre vode - približno 15 cm dolgo skorjo cimeta, za prst debelo - 1/3 ingverjeve korenine - sladkamo po okusu z rjavim ali moskavo sladkorjem Priprava: V primerno posodo vlijemo vodo, dodamo cimetovo skorjo in na kolobarje narezan ingver. Namakamo preko noči. Naslednji dan posodo postavimo na kuhalnik in kuhamo še okoli uro do uro in pol. Precedimo in sladkamo po okusu. Pijemo lahko toplo ali ohlajeno, tudi z ledom.
145Halva iz pšeničnega zdrobaImages\recepti\Halva_Gres_M.jpgHalva iz pšeničnega zdroba Sestavine: - 225 g sladkorja - 225 g pšeničnega zdroba - pest ali dve rozin - 750 ml sojinega mleka -200 g masla Priprava: Zavremo mleko. V kozico stresemo sladkor in ga med srednje močnim segrevanjem ves čas mešamo, da se nam ne zažge. Ko porjavi mu počasi primešamo mleko. Mešamo, da se ves strjen sladkor raztopi. Dodamo še rozine. V ponvi raztopimo maslo, mu dodamo pšenični zdrob in ga na srednjem ognju pražimo približno 15 minut, da rahlo porjavi. Počasi prilijemo mleko z rozinami. Enkrat ali dvakrat premešamo, pokrijemo in še nekaj minut kuhamo, da zdrob vpije vso tekočino. Preden postrežemo jo še enkrat premešamo. Najboljša je še topla.

  


Obvestila   
23.04.2014, Objavljeni so novi recepti za brezmesne dni38  
18.03.2014, TEDx Talk, Oglejte si kratek video MeatlessMonday globalno...41  
13.06.2012, Akciji brezmesnega dneva se pridružuje tudi veganska okrepčevalnica Loving Planet iz BTC-ja.40  
28.01.2012, Ni nam vseeno. Vse o dodatkih v naši prehrani (E številke).39  
17.10.2011, Vegeponedelejk.si podpira tudi spletna trgovina Vega-Shop35  
03.10.2011, Ali veganstvo res ogroža otrokov razvoj!32  
13.09.2011, Novice iz Meatless Monday, intervju in video.28  
16.08.2011, Tudi Vegeponedeljek.si mednarodno!27  
20.07.2011, Vodeni do brezmesnega dne. Nov interaktiven pogled zakaj so brezmesni obroki boljši.19  
06.06.2011, Resnica o mesu. Oglejte si res enkraten film na temo mesa in globalnega segrevanja. Priporočamo! (Povezava na ikoni poleg ikone Facebook-a.)11  
21.05.2011, Brezmesni dan, podpira tudi znana borka za pravice živali in glasbenica JADRANKA JURAS. ...6820Brezmesni dan, podpira tudi znana borka za pravice živali in glasbenica JADRANKA JURAS. ''Veseli me, da bomo tudi v Sloveniji pognali idejo o dnevu brez mesa. Če ne zaradi dobrobiti živali, ki v tej mesni industriji nemo in v milijonskih žrtvah dnevno trpijo in so ubite, pa vsaj zaradi lastnega zdravja. Srčno upam in si želim, da bi ljudje sprevideli, da so poleg mesa tudi mlečni izdelki velik posredni onesnaževalec okolja, ter da zaradi mleka ravno tako umirajo živali - krave, ko ne morejo več dajati tolikor kolikor se od njih pričakuje in komaj rojeni telički, ki so ''stranski proizvod'' mlečne industrije. Od vegetarijanstva do veganstva je majhen korak za človeka, a velik za obstanek človeštva in za bolj pravičen, etičen ter empatičen odnos do vseh živih bitij, ki si želijo živeti in niso ''ustvarjena'' za potrebe človeka, kot zmotno meni današnja civilizacija.'' Jadranka Juras



Vegetarijanska restavracija

Hrana za življenje Slovenija (Food For Life Global)

Ni nam vseeno, emulgatorji

Okusno in popolnoma rastlinsko - salame, klobase, hrenovke, ...